Mentální koučink

Nejčastějším omylem při mentálním koučinku je představa, že klient přijde za koučem, sedne si do   pohodlného křesla a pasivní poslouchá rady, podobně, jako když odborník na finance radí klientovi, jakým způsobem optimalizovat účetnictví. Mentální koučink není poradenství. Mentální koučink Vám pomocí správně zvolených technik urychluje a zefektivňuje Vaše vlastní myšlení. Pomocí správně zvolených metod koučování dokážete Vy sami během hodinového setkání dospět k rozhodnutím, ke kterým byste se jinak dopracovávali za několik dnů, týdny, nebo vůbec nedospěli k řešení, či naopak nenabrali odvahu. Změna pracovního postoje, zaměření na efektivitu, vyřešení komplikovaných problémů, zásadní reorganizace života, získání času a jiných hodnot, po kterých toužíme. To jsou příklady situací, které pro Vás mohou z koučinku vyplynout. Co tedy skutečně koučink je? Jak funguje? Může být i pro mě koučink užitečný? Odpovědi na tyto otázky získáte nejlépe tak, že si koučink vyzkoušíte na vlastní kůži.

CO MENTÁLNÍ KOUČINK PŘINÁŠÍ:

Nejčastější reakcí na mentální koučink jsou změny, které vyvolávají pozitivní reakci. Nasměřuje Vás na správnou cestu v těžkých životních situacích, ulehčuje složité rozhodování. Vrací Vás do hry při pocitu vyhoření. Šetří Váš času a ulehčuje cestu k cíli, získáváte více sebejistoty v životě a tak se zlepšuje Vaše sebeprezentace.

JAK PROBÍHÁ MENTÁLNÍ KOUČINK:

  • Úvodní schůzka První schůzka slouží ke zmapování oblastí ke koučinku. Klient odchází s jasnou představou o postupu, co je třeba dělat dál (40min.).
  • Po úvodní schůzce Po první schůzce následují 4 – 6 sezení s koučem (60min.), mezi kterými klient pracuje na řešení svého problému. Je koučem motivován, aby nejpozději do posledního sezení měl úkoly splněny a tím měl problém vyřešen. Intenzita schůzek závisí na časových možnostech klienta, kouče a na obtížnosti konkrétního problému.

PRAVIDLA MENTÁLNÍHO KOUČINKU:

  • KLIENT
    • stanoví si dlouhodobý i dílčí cíle pro koučink;
    • dodržuje termíny a závazky, které v průběhu koučování přijímá;
    • přistupuje ke koučování otevřeně, se zájmem o svůj osobní rozvoj;
    • nosí si s sebou záznam / poznámky z minulých koučovacích schůzek.
  • KOUČ:
    • maximálně využívá svých znalostí a dovedností tak, aby formou koučování vytvořil co nejlepší podmínky pro rozvoj koučovaného;
    • vede agendu koučinku;
    • nakládá s informacemi uvedenými klientem jako s důvěrnými;
    • kontroluje (společně s klientem) účinnost koučinku (zda vede k cíli).

JÁKÝM OBLASTEM SE VĚNUJI:

  • vedení lidí  leadership
  • motivace
  • zvýšení efektivity
  • rozhodování
  • nastartování v období změn
  • řešení konfliktů
  • krizové situace
  • work/life balance
  • komunikace a spolupráce
  • time management
  • projektové řízení